2023/01/04

Jaunaren Bateoa

Urtarrilaren 6aren ondorengo domekan

 

JAUNAREN BATEOA

ABC urteetan

Badira aukerako I. eta II. irakurgaiak, B urterako eta C urterako. Jaunaren Bateoko jaiaren ondoren, Urtean Zeharreko aldia hasiko da.

 

I. Irakurgaia

Hona nire zerbitzaria, atsegin dodana.

Isaias Profetaren liburutik

Is 42, 1-4. 6-7

    Hauxe dino Jaunak: «Hona nire zerbitzaria, Nik eusten deutsadana,
nire aukeratua, atsegin dodana.
Honengan ipini dot neure espiritua;
zuzenbidea ekarriko deutse herriei.
Ez dau oihu egingo, ez ahotsa goratuko,
ez dau kaleetan entzunazoko bere berbea.
Kainabera arrakaldua ez dau hausiko,
Ozta-ozta biztuta dagoan argi-metxa ez dau amatatuko.
Zuzenbidea ekarriko dau leial;
ez dau atzera egingo, ez da hausiko,
zuzenbidea lurrean ezarri arte;
ugarteak haren irakaspenaren zain dagoz.

Nik, Jaun honek, salbazino-egintzarako dei egin deutsut,
eta eskutik heldu;
Neuk eratu zaitut eta izentatu
herriarentzat itun eta nazinoentzat argi izateko,
itsuen begiak zabaldu dagizuzan,
giltzapetuak espetxetik askatu
eta ilunpean bizi diranak kartzelatik atara dagizuzan».

Jaunak esana.

 

Erantzun salmoa

Sal 29 [28], 1a eta 2. 3ac-4. 3b eta 9c-10 (R/. 11b)


R/.   Bere herria bedeinkatuko dau
        bakea emonez Jaunak.

V/.   Emon Jaunari, zeruko izakiok,
emon Jaunari ospea eta indarra,
emon Jaunari bere izenaren ospea.
Ahuspeztu Jaunaren aurrean,
bera santutasunez agertzean. R/.

V/.   Jaunaren ahotsa ur gainean,
Jauna ur handien gainean.
Jaunaren ahotsa indartsu,
Jaunaren ahotsa dirdaitsu. R/.

V/.   Jainko ospetsuak trumoia jo dau,
haren tenpluan danek deadarka dinoe: Gora!
Uholdearen gainetik dago Jauna jesarrita,
tronuan jesarri da Jauna betiko errege. R/.

 

II. Irakurgaia

Jainkoak Espiritu Santuaren indarraz
igurtzi eban Jesus.

Apostoluen Eginak liburutik

Eg 10, 34-38

    Egun hareetan honan berba egin eban Pedrok: «Orain jaubetzen naz benetan Jainkoak ez dauala bereizkeriarik egiten, begirune deutsana onartzen dauala baino eta beraren nahia egiten dauana, edozein herritakoa dala be.
    Harek bere hitza bialdu eutsen israeldarrei, guztien Jauna dan Jesu Kristoren bidez bakearen Barri Ona iragarriz. Badakizue zer jazo zan, Galileatik hasi eta Judea osoan, Joanek iragarri eban bateoaren ondoren: hau da, Nazareteko Jesusena: Jainkoak Espiritu Santuaren indarraz igurtzi eban, eta harek on egiten eta deabruak hartutako guztiak osatzen igaro eban bizitza, Jainkoa beragaz eban-eta».

Jaunak esana.

       

Aleluia

Ik. Mk 9, 7

R/.   Aleluia.

V/.   Zabaldu zan zerua eta Aitaren ahotsa entzun zan:
         «Hauxe da nire Seme maitea. Entzuiozue». R/.

 

A urtean

Ebanjelioa

Jesusek, bateoa harturik,
Jainkoaren Espiritua ikusi eban bere gainera etortzen.

Jesu Kristoren Ebanjelioa San Mateoren liburutik

Mt 3, 13-17

    Aldi haretan, Jesus Galileatik Jordanera etorri zan Joan Bateatzaileagana, honek bateatu egian. Joanek, barriz, ez eutson itzi gura eta esaten eutson: «Neu naz Zuk bateatu beharrekoa, eta Zeu zatoz nigana?»
    Jesusek erantzun eutson: «Itzi oraingoz; ze holan bete behar dogu Jainkoak gura dauan guztia». Orduan, Joanek itzi egin eutson.
    Jesusek, bateatu eta berehala, uretatik urten eban. Horretan, zerua zabaldu zan, eta Jainkoaren Espiritua ikusi eban uso-irudian jaisten eta bere gainera etortzen. Eta ahots hau etorri zan zerutik: «Hauxe da nire Semea, nire maitea; hauxe dot atsegin».

Jaunak esana.

 

B urtean

Ebanjelioa

Zeu zara nire Semea, nire maitea;
Zeu zaitut atsegin.

Jesu Kristoren Ebanjelioa San Markosen liburutik

Mk 1, 7-11

    Aldi haretan, honan iragartzen eban Joan Bateatzaileak: «Nire ondoren dator ni baino ahaltsuagoa dana, eta ni ez naz inor makurtu eta haren oinetakoen lokarriak askatzeko be. Nik urez bateatu zaituet; harek, barriz, Espiritu Santuaz bateatuko zaitue».
    Egun hareetan, Galileako Nazaretetik etorri zan Jesus, eta Joanek Jordanen bateatu eban. Eta behingoan, uretatik urteterakoan, zerua urratzen ikusi eban Jesusek, eta Espiritu Santua uso-irudian bere gainera jaisten.
Eta ahots hau etorri zan zerutik: «Zeu zara nire Semea, nire maitea; Zeu zaitut atsegin».

Jaunak esana.

 

C urtean

(Fray Marcos)

Ebanjelioa

Jesus be bateatu zan.
Eta otoitzean ziharduala, zerua zabaldu zan.

Jesu Kristoren Ebanjelioa San Lukasen liburutik

Lk 3, 15-16. 21-22

    Aldi haretan, herria zain-zain egoan eta danak ziharduen pentsatzen ez ete zan Joan Bateatzailea Mesias izango. Joanek guztiei jakin eragin eutsen: «Nik urez bateatzen zaituet; baina badator ni baino ahaltsuago dana eta ni ez naz inor haren oinetakoen lokarriak askatzeko be. Harek Espiritu Santuaz eta suz bateatuko zaitue.
Herri guztia bateatzen ebilen baten, Jesus be bateatu zan. Eta otoitzean ziharduala, zerua zabaldu zan, eta Espiritu Santua jatsi jakon gainera uso-irudian. Eta berbots hau etorri zan zerutik: «Zeu zara nire Semea, nire maitea; Zeu zaitut atsegin».

Jaunak esana.

 


Aukerako irakurgaiak

JAUNAREN BATEOA

B urtean

 (Fray Marcos)

I. Irakurgaia

Zatoze uretara, eta biziko zarie.

Isaias Profetaren liburutik

Is 55, 1-11

    HAUXE dino Jaunak: «Egarri zarien guztiok, zatoze ur bila,
etorri, dirurik ez dozuenok be;
erosi garia eta jan ordaindu barik, erosi ardaoa eta esnea doan.
Zergaitik eralgi dirua, goserik itziko zaitueen janaritan,
eta lansaria, asetuko ez zaitueen gauzatan?
Entzun Niri arretaz, eta ondo jango dozue,
janari gozo mamintsuz elikatuko zarie.

Etorri Nigana eta egon adi,
entzuidazue eta biziko zarie.
Betiko ituna egingo dot zuekin,
Davidi eginiko maitasunezko agintzariari leial eutsiz.
Herrientzako testigu jarri neban David,
nazinoen buruzagi eta agintari.
Ezagutzen ez zenduan herriari egingo deutsazu dei,
eta ezagutzen ez zinduzan herria arineketan etorriko da zugana,
Jaunagaitik, zure Jainkoagaitik,
ospez jantzi zaituan Israelgo Santuagaitik.

Bilatu egizue Jauna, aurkitu daiteken bitartean;
dei egiozue, hur dagoan bitartean.
Itzi begi gaiztoak bere bidea,
gaizkileak bere asmo txarrak;
bihurtu bedi Jaunagana, errukiz hartuko dau-eta,
gure Jainkoagana, guztiz parkabera da-eta.
Nire asmoak ez dira zuenak lakoak,
ezta zuen jokabidea be nirea lakoa, dino Jaunak.
Zelan zerua lurraren gainetik garai,
halan nire jokabidea zuen jokabidearen gainetik,
nire asmoak zuen asmoen gainetik.

Euria eta edurra zerutik jaisten dira
eta ez dira barriro hara bihurtzen,
lurra ase, ernaldu eta erne barik,
ereiteko hazia eta jateko ogia emon dagizan;
halan egingo dau nire ahotik urtendako hitzak be:
ez da Nigana hutsik bihurtuko,
Neuk nahi dodana egingo dau ostera
eta beteko Nik ezarritako helburua».

Jaunak esana.

 

Erantzun salmoa

Is 12, 2. 3 eta 4bcd. 5-6 (R/. 3)

 

R/.   Atarako dozue ura pozik
        salbazinoaren iturrietatik.

V/.   Jainkoa dot salbatzaile!
Badot uste on eta ez naz bildur,
Jauna dot-eta indar eta kemen,
bera neure salbazino. R/.

V/.   Atarako dozue ura pozik
salbazinoaren iturrietatik.
«Eskerrak Jaunari, dei egin haren izenari,
iragarri haren egintzak herriei,
agertuazo zein bikaina dan haren izena. R/.

V/.   Kanta Jaunari, bikain jokatu dau-eta,
jakin begie honen barri mundu osoan.
Egin poz-irrintzi eta oihu, Siongo bizilagunok,
handikiro dihardu-eta zuen alde Israelgo Santuak». R/.

 

II. Irakurgaia

Espiritua, ura eta odola.

San Joan Apostoluaren lehenengo epistolatik

1 Jn 5, 1-9

    Seme-alaba maiteok: Jesus Mesias dala sinisten daben guztiak Jainkoagandik jaio dira, eta bizia emoten dauan Jainkoa maite dauanak harengandik jaioa be maite dau. Beraz, Jainkoa maite badogu eta haren aginduak betetzen badoguz, badakigu Jainkoaren seme-alabak maite doguzana. Izan be, Jainkoa maitatzea haren aginduak betetzea da. Eta haren aginduak ez dira astunak, Jainkoagandik jaio diran guztiek garaitu egiten dabe-eta mundua. Eta hau da munduaren gain garaipena emoten deuskuna: geure sinismena.
    Zein da mundua garaitzen dauana, Jesus Jainkoaren Semea dala sinisten dauana baino? Hau da bateoko uraz eta heriotzako odolaz etorri zana, Jesu Kristo; ez uraz bakarrik, uraz eta odolaz baino. Eta Espiritua da honetaz autormen egiten dauana, Espiritua egia da-eta. Honan, bada, hiru dira autormen egiten dabenak: Espiritua, ura eta odola, eta hirurak bat datoz.

    Gizakien autormena ontzat emoten badogu, balio handiagokoa da Jainkoaren autormena, eta Jainkoak bere Semeaz egiten dau autormen.

Jaunak esana.

 

Aleluia

Ik. Jn 1, 29

R/.   Aleluia.

V/.   Ikusi eban Joan Bateatzaileak
        Jesus beragana etortzen eta esan eban:
         «Hona hemen Jainkoaren Bildotsa,
        hona munduko pekatua kentzen dauana». R/.

 

(Fray Marcos)

Ebanjelioa

Zeu zara nire Semea, nire maitea;
Zeu zaitut atsegin.

Jesu Kristoren Ebanjelioa San Markosen liburutik

Mk 1, 7-11

    Aldi haretan, honan iragartzen eban Joan Bateatzaileak: «Nire ondoren dator ni baino ahaltsuagoa dana, eta ni ez naz inor makurtu eta haren oinetakoen lokarriak askatzeko be. Nik urez bateatu zaituet; harek, barriz, Espiritu Santuaz bateatuko zaitue».
    Egun hareetan, Galileako Nazaretetik etorri zan Jesus, eta Joanek Jordanen bateatu eban. Eta behingoan, uretatik urteterakoan, zerua urratzen ikusi eban Jesusek, eta Espiritu Santua uso-irudian bere gainera jaisten.
    Eta ahots hau etorri zan zerutik: «Zeu zara nire Semea, nire maitea; Zeu zaitut atsegin».

Jaunak esana.

 

 

Aukerako irakurgaiak

JAUNAREN BATEOA

C urtean

I. Irakurgaia

Jaunaren aintza agertuko da
eta gizaki guztiek ikusiko dabe.

Isaias Profetaren liburutik

Is 40, 1-5. 9-11

    «Kontsolatu egizue, kontsolatu nire herria, dino Jainkoak.
Egin berba bihotzera Jerusalemi, egiozue oihu:
betea dauala bere morroialdia, ordaindua bere erruen zorra,
Jaunaren eskutik hartu dau-eta bere pekatu guztien ordain betea».

Ahots bat dabil oihuka:
«Prestatu basamortuan bidea Jaunari;
zelaitu eremuan galtzada gure Jainkoari.
Bete daitezala haranak, beheratu mendi eta muinoak;
bardindu daitezala malkarrak, zelaitu lur-maldak.
Orduan Jaunaren aintza agertuko da,
eta gizaki guztiek batera ikusiko dabe
-Jaunak berak esan dau–».

Igon mendi-gailurrera, Siongo mezularia;
egin deadar handi, Jerusalemgo mezularia;
egin deadar, ez bildur izan.
Esan Judako uriei:
«Hona hemen zuen Jainkoa.
Hara, indarrez jantzita dator Jainko Jauna,
eta haren besoa nagusi da.
Hara, beragaz dakar garaipen-agiria
eta bere aurretik berak askaturiko herria.
Artzainak lez zaintzen dau artaldea:
bildotsak besoan hartu eta altzoan eroaten ditu,
ardi-ama barriak arduraz gidatzen».

Jaunak esana.

 

Erantzun salmoa

Sal 104 [103], 1b-2. 3-4. 24-25. 27-28. 29-30 (R/. 1)


R/.   Bedeinkatu begi nire arimak Jauna!
        Ene Jainko, bai handia zarala!

V/.   Jauna, ene Jainkoa, bai handia zarala!
Distiraz eta handitasunez zagoz jantzita,
argiz inguratuta, soinekoz lez.
Oihal-txabola lez zabaltzen dozu zerua. R/.

V/.   Uren gainean jasotzen dozuz zeure goi-gelak,
zeure karroza egin hodeiak,
haize-hegaletan zabiltz.
Haizeak dozuz mezulari,
sugarra zerbitzari. R/.

V/.   Bai ugariak, Jauna, Zuk eginak!
Danak jakituriaz egin dozuz,
zure sorkariz betea dago lurra.
Horra itsasoa, handi eta zabal;
hor dabiltz bor-bor, ezin konta ahala,
bizidun txiki eta handiak. R/.

V/.   Danak zure zain dagoz,
bere sasoian Zuk jaten emoteko zain;
Zuk emon, eta hareek harrapatzen dabe,
Zuk eskua zabaldu, eta ondasunez betetzen dira. R/.

V/.   Zuk aurpegia gorde, eta hareek ikara dira,
Zuk arnasa kendu, eta hil egiten dira,
hauts izatera bihurtzen.
Zuk arnasa bialdu, eta barriro sortzen dira,
barritu egiten dozu lurbira. R/.

 

II. Irakurgaia

Salbatu egin gaitu, jaiotza barria emoten dauan garbikuntzaz
eta Espiritu Santuak eragiten dauan barrikuntzaz.

San Paulo Apostoluak Titori egindako epistolatik

Tt 2, 11-14; 3, 4-7

    Anaia maitea: Agertu da Jainkoaren onginahia, gizon-emakume guztien salbazinorako. Honek Jainko bako bizitzari eta munduko grina txarrei uko egiten irakasten deusku, eta neurriz, zuzentasunez eta jainkozaletasunez mundu honetan bizitzen, gure itxaropen zoriontsua noiz beteko zain, Jesu Kristo Jainko handia eta gure salbatzailea aintzaz beterik noiz agertuko zain. Harek bere burua emon eban gugaitik, gu gaiztakeria guztietatik askatu eta garbi egiteko, haren herri berezi izan gaitezan, on egin zale.
    Jainko gure salbatzailearen bihotz ona eta onginahia agertu danean, salbatu egin gaitu; ez guk egindako zuzenbidezko egintzakaitik, bere errukiagaitik baino, jaiotza barria emoten dauan garbikuntzaz eta Espiritu Santuak eragiten dauan barrikuntzaz. Espiritu hori oparo isuri deusku Jainkoak, Jesu Kristo gure salbatzailearen bitartez. Holan, onginahi hutsez Jainkoak zuzen egin gaituala, itxaroten dogun betiko biziaren oinordeko egin gara.

Jaunak esana.

 

Aleluia

Ik. Lk 3, 16

R/.   Aleluia.

V/.   Badator ni baino ahaltsuago dana,
        esan eban Joan Bateatzaileak;
        harek Espiritu Santuaz eta suz bateatuko zaitue. R/.

 

Ebanjelioa

Jesus be bateatu zan.
Eta otoitzean ziharduala, zerua zabaldu zan.

Jesu Kristoren Ebanjelioa San Lukasen liburutik

Lk 3, 15-16. 21-22

    Aldi haretan, herria zain-zain egoan eta danak ziharduen pentsatzen ez ete zan Joan Bateatzailea Mesias izango. Joanek guztiei jakin eragin eutsen: «Nik urez bateatzen zaituet; baina badator ni baino ahaltsuago dana eta ni ez naz inor haren oinetakoen lokarriak askatzeko be. Harek Espiritu Santuaz eta suz bateatuko zaitue.
    Herri guztia bateatzen ebilen baten, Jesus be bateatu zan. Eta otoitzean ziharduala, zerua zabaldu zan, eta Espiritu Santua jatsi jakon gainera uso-irudian. Eta berbots hau etorri zan zerutik: «Zeu zara nire Semea, nire maitea; Zeu zaitut atsegin».

Jaunak esana.